Добро пожаловать в клуб владельцев и любителей BMW! Чтобы общаться на форуме и получить доступ к информации, пожалуйста, зарегистрируйтесь!

Сканеры для диагностики BMW     Ключи BMW


Вернуться   Форум владельцев и любителей БМВ > BMWorld > Диагностика BMW | кодирование | программирование
Имя
Пароль
Забыли пароль? Регистрация

Диагностика BMW | кодирование | программирование Диагностические программы и оборудование (BMW ICOM | BMW INPA | BMW SCANNER | BMW ESYS | BMW OPS | BMW GT1). Выбор, обмен опытом и технические вопросы. Кодирование, программирование. Любые вопросы, связанные с диагностикой БМВ.

Следовать мероприятию PuMA 44286093

Ответ
 
LinkBack Опции темы Опции просмотра
Старый 10.04.2014, 08:55 #1
Новичок
 
Регистрация: 26.03.2013
Сообщений: 3
Сказал спасибо: 2
Поблагодарили 0 раз(а) в 0 сообщениях
Откуда: Челябинск

По умолчанию Следовать мероприятию PuMA 44286093

Сабж.Если кто знает поделитесь,пожалуйста,что в документе.

Последний раз редактировалось vbs; 10.04.2014 в 08:57.
vbs вне форума  

Ответить с цитированием
Старый 10.04.2014, 11:33 #2
Новичок
 
Аватар для ANDRIKSSON
 
Регистрация: 23.01.2012
Сообщений: 34
Сказал спасибо: 1
Поблагодарили 6 раз(а) в 6 сообщениях
Откуда: Минск
Авто: VW Golf

По умолчанию

Цитата:
Сообщение от vbs Посмотреть сообщение
Сабж.Если кто знает поделитесь,пожалуйста,что в документе.
Measure no.
44286093-02
Subject
N43, N45, N46, N45T, N46T, oil leaking from the oil level sensor (TOENS) on the oil sump
Release date (mm/dd/yy)
11/10/11

Status
Approved

Organization
V4-R1, CAR
Vehicles affected
E series
E81 E82 E84 E85 E87
E88 E90 E91 E92 E93

Engine
N42 N43 N45 N45T N46
N46T

Body

Production period (from/to) (mm/dd/yy)
/

Comment on production period


Feedback (all cases relating to measure up to) (mm/dd/yy)

Complaint
Oil leaking from the oil level sensor on the oil sump.
Cause
On the sheet metal oil sumps of the engines listed above, oils leaks may occur on the screw connection of the oil level sensor. The cause of this oil leak is difficult to identify in the vehicle.
The oil leak occurs on the connection between the threaded bolt for the oil level sensor and the oil sump: engine oil slowly seeps through the rivet-like connection.
(See attachment, page 1, picture 1.)
Measure
Note:
Replacing the oil level sensor or the oil sump does not provide a solution.

In the event of a customer complaint, proceed as follows:

1. Drain the engine oil and remove the oil level sensor.

2. Starting from the outside, thoroughly clean the oil sump in the area of the oil level sensor.
The surfaces and threaded bolts must be free from oil and grease.
No oil must leak out of the hole for the oil level sensor.
Wash out all oil residue from the connection point between the threaded bolt and the oil sump (use brake cleaner or something similar).
Then allow it to dry completely.
(See attachment, page 1, picture 2.)

3. Remove the seal from the oil level sensor that has been removed.
Thoroughly clean the oil level sensor.
In particular, the groove for the seal and the contact surface of the screw connection must be clean.
(See attachment, page 2, picture 3.)
Then allow it to dry completely.
Insert a new sealing ring. Part number 12 61 1 744 292.

4. Seal the oil level sensor with silicone as follows:

Note: Only use Loctite Black Silicone 5970. Part number 83 19 0 404 517.
Other silicone types do not provide a solution.

a) Apply a silicone ring (approx. 2 mm thick) around the connection points between the threaded bolt and the oil sump.
Then use your finger to press on it so that the silicone is also pushed into the rivet gap
(See attachment, page 2, picture 4 and page 3, picture 5).

b) Apply a second silicone ring around the threaded bolt.
However, do not apply pressure on this silicone ring. See attachment, page 3, picture 6)

NB: There must not be any silicone at the edge of the hole for the oil level sensor. This is to ensure that no silicone is pushed into the oil sump when the oil level sensor is fitted.

c) Carefully wipe off the silicone at the edge of the hole for the oil level sensor.

d) Then refit the oil level sensor immediately.
(See attachment, page 3, picture 7.)

NB: The silicone must not have hardened! Only fresh silicone can adapt to the oil level sensor and the profile seal.

5. Pour in the engine oil.

NB: After repair, allow the vehicle to stand idle for a few hours to ensure that no hot, fluid oil seeps into the silicone while it still soft. (Moving the vehicle to another location is permissible.)


Note: Reimbursement is not permitted for oil level sensors found to be leaking, and will be rejected.
ANDRIKSSON вне форума   Ответить с цитированием
Сказал Спасибо ANDRIKSSON за это сообщение:
vbs (10.04.2014)
Ответ

Закладки

Опции темы
Опции просмотра

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать новые темы
Вы не можете отвечать в темах
Вы не можете прикреплять вложения
Вы не можете редактировать свои сообщения

BB коды Вкл.
Смайлы Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.
Trackbacks are Вкл.
Pingbacks are Вкл.
Refbacks are Вкл.


Часовой пояс GMT +3, время: 12:27.


Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

Перевод: zCarot
Форум BMW (БМВ)