Добрый день,
просканировал e39 530d '99 ediabas inpa 5.0
нуждаюсь в комментариях по поводу следующих ошибок:
ECU: MRS3- 1 ignition circuit ZK0 -> airbag driver
resistor too large
После сброса возникает вновь, горит беременный мужик на панели. Как я понял, это подушка в руле? Что посоветуете?
Нашёл по этой теме инфу на английском:
Цитата:
"This fault is often stored during repair of other components (removal of steering wheel or instrument
cluster). Disconnect connector from generator module. Check wires from control unit pin 10 to contact ring pin 1 and pin 11 to contact ring pin 2 for continuity. Measure resistance of squib (detonator) at generator module (1.8 - 5.6 ohms). Replace if out of range. Check steering-wheel contact ring. Connect generator module and measure resistance at control-unit plug between pin 10 and pin 11 (1.8 - 5.6 ohms). Replace steering-wheel contact ring. If the fault code recurs, replace control unit."
|
Не въезжаю, где мерить?
ECU: ZKE3_GM1
128 open circuit servo-valve or cable (Error frequency 15)
129 short circuit servo-valve or cable (Error frequency 16)
73 cable WI1 open circuit or wiper relay 1(Error frequency 1)
4 cable clamp R on the GM III (Error frequency 13)
131 cable Tacho A (speedometer) or IKE implausible (Error frequency 1)
- на что из этого стоит обратить внимание?
ECU: DDE40KW0
Error frequency 87
Logistic counter 40
Error present
Sporadic error
Controll circuit or short circuit to positive B-
Errorcode:04 80 28 57 FC 08 00 BA 69 0C 3D 86 08 0E 8B 74 0C 41 73 08 0E 8B 74 0C 41
Error frequency: 47
Logistic counter: 40
Error present
Sporadic error
Glow system - Glow-plug or Glow-plug relay
Errorcode: 35 05 28 2F 7C 80 20 3B 16 3A 40 BF 80 1F 3A 14 3A 40 E3 80 20 3F 14 3A 41