Показать сообщение отдельно
Старый 25.09.2013, 12:46 #1
Админ
 
Аватар для Tyler
 
Регистрация: 07.09.2008
Сообщений: 10,943
Сказал спасибо: 1,546
Поблагодарили 10,579 раз(а) в 1,957 сообщениях
Откуда: Москва
Авто: BMW e39 528
Есть клубные рамки

По умолчанию BMW M4 и M3 - технические характеристики

BMW M4 и M3 - технические характеристики - официально.

Двигатель
  • Рядный 6-цилиндровый с 2 турбинами
    • Прямой впрыск
    • VALVETRONIC
    • Двойной VANOS
    • closed-decked crankcase
    • twin-wire arc-spray coating (instead of liners) in cylinder bores reduce engine weight
  • 430 л.с. (примерно)
  • "far beyond" 369+ LB-FT (500 Nm)
  • Отсечка на 7500

Турбины
  • Две турбины
  • Impulse charging for optimized responsiveness
  • Flow-enhanced manifolds
  • Electric wastegate actuator

Охлаждение
  • Double-flow oil recirculation pumps
  • Turbocharger suction system
  • Main radiator plus additional radiators for the high- and low-temperature circuits, turbocharger and transmission,
  • Large indirect intercooler
  • Low-weight magnesium oil sump
  • Temperature-stabilizing electric water pump

Вес
  • 1500кг
    • this figure is without driver and with 90% fuel
    • BMW clarifies that "the new model is now around 80 kilograms lighter than a comparably equipped predecessor model" [80kg = 176 lbs]
    • compare to E46 M3 at ~3,400 lb curb weight
    • compare to E92 M3 at ~3,600 lb curb weight
    • compare to C63 AMG at ~3,900 lb curb weight
    • compare to RS5 at ~4,000 lb curb weight
  • ~ 7.68 lb/hp power to weight
    • compare to E92 M3 at 8.7
    • compare to C63 AMG at 8.7
    • compare to RS5 at 9.0
    • compare to E46 M3 at 10.25
  • Потребление бензина и вредные выбросы снижены на 25%

Карбоновые детали
  • CFRP drive shaft
    • 40% weight savings over previous M3
    • increased stiffness
    • reduced rotating mass for better acceleration and throttle response
  • Карбоновая крыша для M3 и M4
    • -5кг веса на M3
    • -6кг веса на M4
  • CFRP roof bow
  • Карбоновая крышка багажника на M4 (-5кг веса)
  • CFRP front strut brace standard (weighs just 3.3 pounds (1.5 kg))

КПП
  • 6-ступенчатая КПП
    • automatic throttle blips on downshift
    • more compact and quieter than predecessor E90/E92 M3 6 speed
    • 26.4 pounds (12kg) lighter
    • carbon fiber friction linings in synchroniser rings
    • dry sump lubrication
  • Опционально - 7 ступенчатая M DCT (с двойным сцеплением) с launch control
  • Активный M-дифференциал (с блокировками как на M5/M6)
  • Forged crankshaft

Рулевое управление
  • Электроусилитель руля, специально настроенный для M3/M4
  • Servotronic function electronically adjusts the level of steering assistance
  • Три режима: Comfort, Sport, Sport+

Подвеска
  • Опционально - адаптивная M-подвеска (режимы: Comfort, Sport, Sport+)
  • CFRP front strut brace
  • Double-joint spring strut front axle (saves 11 pounds)
  • New five-link rear axle made from forged aluminum (saves 6.6 pounds)
  • Алюминиевая подвеска
  • Aluminium stiffening plate
  • Rear axle subframe fixed directly to body (bolted joints between the axle subframe and the body sills, without use of elastic rubber elements).

Колеса / тормоза
  • Легкосплавные диски
  • Staggered tire sizes
  • M compound brakes standard (синий цвет)
  • M-carbon керамические тормоза - опционально (золотой цвет)

Выхлоп
  • Exhaust features electrically controlled flaps just before rear silencer to minimize exhaust back-pressure as well as giving precise feedback on engine load.

Аэродинамика
  • 50:50 развесовка по осям
  • Air Curtain
  • M gills with integrated Air Breather behind front wheels

Разное
  • M3 и M4 будут представлены на автошоу в Детройте в январе 2014
  • M3 и M4 разработаны при участии пилотов БМВ Bruno Spengler и Timo Glock.
Tyler вне форума  

Ответить с цитированием